2009. február 7., szombat

Süssünk, süssünk valamit

Mondjuk banánkenyeret. Feltéve, hogy van otthon néhány olyan banán, amit már egyébként nem biztos, hogy megennénk. Így azonban meg lehet menteni még az enyészettől - legalábbis egy időre. Ami azt illeti, elég rövid időre... Ugyanis nagyon finom! Az egyik kedvenc receptem. A fotó nem ígér túl sokat, de ha kipróbáljátok, akkor biztosan megkedvelitek Ti is.
Mindezek után, pedig jöjjön a recept:

BANÁNKENYÉR

HOZZÁVALÓK: 20 dkg cukor (én mindig barnacukrot teszek bele, mert sokkal gazdagabb íze lesz és mellesleg imádom is, és még azzal az illúzióval is kecsegtet, hogy egészséges dolgot eszünk), 22 dkg liszt, 12 dkg margarin, 2 tojás, 2 banán, 1 tk. szódabikarbóna, 3 ek. víz, 1 vaníliás cukor (én most a bourbon vaníliással próbáltam ki), ezen kívül én belecsempészek egy kis fahéjat is, mert annak is nagyon szeretem az ízét és jól harmonizál a banánnal
A tojásfehérjét kemény habbá verjük, a banánt villával pépesre nyomkodjuk, a szódabikarbónát a vízzel elkeverjük. A margarint a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a tojássárgákat, a szódabikarbónás vizet és a banánt. Jól kikeverjük, majd óvatosan beleforgatjuk a lisztet és a habot is. Őzgerinc formában tűpróbáig sütjük. (Én mindig ebben a kerek tálban szoktam.)
Jó étvágyat hozzá annak, aki kipróbálja!

6 megjegyzés:

Szilvi írta...

Megsütöttem a mákos sütidet is, ami nagyon finom lett. Ezt is ki fogom próbálni!Köszönjük a receptet és várom a további finomságokat is !

Melus írta...

nagyon tetszik h banános:)
itthon általában van, de sokszor senki nem eszi meg csak az utcsó pillanatban, most sajnos nincs de amint lesz kipróbálom a receptem:)

Edige írta...

Én nagyon szeretem az ilyen kevert tésztákat, mint ez és a mákos is. Maradék banánok felhasználására kerestem receptet, mikor erre rábukkantam. Aztán olyan siker lett, hogy azóta néha direkt ilyen célzattal teszünk félre banánt, hogy ezt meg tudjam sütni. :-)

Monika írta...

A fotó nem ígér túl sokat????hát nem így van.Itt csorgatom a nyálam...:)Gusztusos nagyon,nyami.:)Köszönöm a receptet,1x biztosan kipróbálom.

Abile írta...

Köszönjük a receptet... ehhez nekem el kell dugnom néhány banánt a családom elől, mert mint a kis majmok addig eszik, amíg csak van itthon :o)

baboo írta...

Klasszul sikerült a pinkeeped, nagyon tetszik a minta, amit választottál hozzá! És ezek a sütik, amiket mostanság alkotsz, biztosan nagyon finomak, köszönjük a receptet, a banános különösen megragadta a figyelmemet...:)
És a neszik is nagyon helyes darabjai a készülő boltodnak, szerintem hamar elkapkodják majd, így lehet, nem árt még párat készíteni melléjük!
Kitartás hozzá!