2011. január 15., szombat

Közkívánatra

Azt hiszem, hogy nyugodtan mondhatom így. Szóval: itt van a varrás lépésről-lépésre, ahogy én csinálom. Általában, ha valami megtetszik, akkor saját kútfő szerint készítem el - persze a forma és az inspiráció most nem saját ötlet. A megfelelő méretek is pár varrás után álltak be, nekem ez vált be legjobban.

1. Először is - miután ismét átválogattuk az anyagkészletet és a maradékokat is beillesztettük a koncepcióba - kivágunk két, 15 x 29 cm-es téglalapot. Az egyik lehet kicsit díszesebb, ez lesz a külső része. Itt nyugodtan mindenki szabadjára engedheti a fantáziáját.


Én az egyik hátulját meg szoktam erősíteni egy segédanyaggal, de lehet rá vasalni közbélést is, hogy egy kicsit jobb tartása legyen. Nem kötelező, opcionális lépés.


2. Színt színre fordítva összevarrjuk úgy, hogy egy kis nyílást hagyunk a kifordításhoz.




3. A sarkokat a képen látható módon levágjuk, hogy könnyebben tudjuk majd kifordítani.


4. A széleinél, ahol a nyílás található, levasaljuk mindkét oldalról. Ez azért fontos, mert így könnyebben összevarrhatjuk majd a nyílást kifordítás után. Higgyétek el, hogy nem érdemes spórolni varrás közben a vasalással, mert nagyon megkönnyíthetjük vele a munkánkat és sokkal szebb is lesz a végeredmény.


5. Mindezek után végre kifordíthatjuk, majd a sarkokat óvatosan, egy arra alkalmas szerszámmal, vigyázva, szép derékszögűre igazítjuk. Én egy vastagabb horgolótűt szoktam használni erre a célra, de bármi más is megteszi, ami kéznél van.


6. Most már szép apró öltésekkel bevarrhatjuk a nyílást, ami tényleg csak pár percig tart, ha előtte vasaltunk.


7. Az egészet szépen levasaljuk.


8. A közepén kimérünk egy 15 cm-es részt, a széleinél pedig megjelöljük. Ez lesz majd a behajtás, vagyis a zseb. Ezt azért fontos megtennünk, mert így helyezzük el a hátuljára a gumit, ami majd összefogja a zsepi tartónkat.



9. Egy kis darab anyagot levágunk, majd a széleit bevasaljuk.



10. Egy kis darab kalapgumit, vagy egy erősebb hajgumit a végein összecsomózunk. Ez lesz a bujtató.


11. A zsepi tartó színén, a hátsó részre tűzzük az anyagdarabot, a bejelölt hajtásvonaltól kb. 0,5 - 1 cm-re, olyan módon, hogy a gumit, az összecsomózott részénél hozzáfogjuk az anyaghoz.


12. Levarrjuk.



13. A bejelölt részeket a visszájára tűzzük, és alul-felül ezt is végigvarrjuk.



14. Választunk egy hozzáillő gombot és azt is felvarrjuk.


15. Megtöltjük papírzsepivel és megdícsérjük magunkat, hogy milyen ügyesek és gyorsak voltunk.




Egészségünkre!

23 megjegyzés:

Judit írta...

Nagyon szépen köszönjük, érthető volt teljesen és természetesen megvarrom egyszer, és szupi ajándéknak is!!

batorba írta...

Ez nagyon jó! Én nagy zsepitartó ajándékozó vagyok...azt hiszem ez lesz a legközelebbi projekt! Köszönöm

Névtelen írta...

De jó, köszönöm szépen :)
Lehet én is bátorságot veszek és majd megcsinálom :)

Kata írta...

Köszönöm szépen!
Biztos kipróbálom majd én is :)

Amanda írta...

És megdícsérjük Edigét, hogy milyen ügyes és gyors volt. Köszönöm, elkészítem. Megint nagyon klassz anyagokat válogattál össze.

Hencsilli írta...

Köszi a képes leírást! Így már nem is tűnik olyan bonyolultnak! Biztos, hogy én is megvarrom egyszer.. inkább többször.

Szilvi írta...

Köszönjük, én is megpróbálom!

Szilvácska írta...

Köszönöm,nagyon tetszik.

Kriza írta...

köszi, nagyon klassz és érthető volt!

Naomi írta...

Nagyon drága vagy, hogy megosztottad Velünk! :) Gyönyörűek!

Judilla írta...

Köszi a leírást, egyszer én is ki fogom próbálni.:)

Mariska írta...

Köszi a szakszerű leírást!

Kicsiny Györgyi írta...

Nagyon köszönjük a precíz, pontos leírást!

Timici írta...

köszi, köszi, köszi:o)
szuper tutorial mint mindig:o)

dióhéj írta...

hű micsoda merész színösszeállítás!

katha írta...

végre egy kezdőknek is érthető leírás :9 KÖSZÖNÖM!

Kriza írta...

köszi a aleírást, meg is csináltam :-)

http://priscillacraft.blogspot.com/2011/01/welcome-2011.html

Veronika írta...

Nagyon jó kis leírás! Köszike

melcsilla írta...

Edit, annyira szuper ez a leírás, talán még én is belevágnék:)
Lécci, lécci, legközelebb füzetborító tutorialt!!!!!:):)

Kicsoda írta...

Nekem is meghozta a kedvem, csinaltam is kettot! Az tenyleg jo, hogy a meretekkel nem kell kiserleteznem. Egyebkent nekem annyira maskep all a kezemre a varras, hogy erdekes volt. Pl ezzel a modszerrel nekem sosem lesz szep csucskom, vagy kiszurom, vagy nem lesz hegyes:-)
Masreszt, hogy tudod ugy vasalni, hogy a varras menten tenyleg kisimuljon? Nekem ez mindig hosszu macera.

Newsee írta...

Nagyon szépen köszönöm a leírást! El is készítettem a saját verziómat ami kicsit csálé lett de az enyém :-)
y

Névtelen írta...

Köszönöm a leírást!Nagyon szuper ajándék ötlet!Egyszerű, gyors, nagyszerű. :)Kata

Szillili írta...

Köszönöm a részletes leírást. Nekem speciel a középen bedugós változat is tetszik, de ez praktikusabb. És végre megtudtam, hogy miért kell a sarkokat levágni :-)