2008. augusztus 27., szerda

Próbálkozás

Tegnap próbaképpen varrtam egy nesszeszert. Apropóját az adta, hogy anyukám elutazik, és szerettem volna pár praktikus apróságot adni neki az útra. Gondoltam, hogy így stílszerűbb átadni az ajándékot... Neki is a barnás árnyalatok a kedvencei, így könnyű volt az anyagválasztás is.

Már régen szemeztem ezzel a fazonnal és most elérkezett az idő, hogy végre kipróbáljam. Készítettem fázisfotókat a munkáról - hátha valakinek szintén megtetszik és szeretné elkészíteni. Elég nagy fantáziát látok benne, mert szinte bármilyen formát el lehet így készíteni: lehet kerek, négyszög, szív, ovális. Olyan ez, mint Gombóc Artúr esete a csokoládékkal.
Első lépésként elkészítjük az elejét és a hátulját. Időtakarékosságból én sima négyzetekből állót választottam, de bármilyen blokkot el tudok képzelni, sőt hímzést, vagy redwork munkát is.
Szóval, én 24 db. négyzet kiszabásával kezdtem.

A négyzetekből négyesével sorokat varrtam...

... ezeket pedig két téglalappá állítottam össze.

A téglalapokat egy flízzel és béléssel összesteppeltem.

A sarkait egy pohár segítségével lekerekítettem. Ez azért fontos, mert így könnyebb lesz hozzávarrni az oldalát és az alját.

Készre varrtam egy apró zsebecskét.
A hátlapra rátűztem...
... és kézi öltésekkel hozzávarrtam. Így a színén nem látszik a varrás.


Kész is a belső zsebecske:


Az elejével és a hátuljával készen is vagyunk.

Egy jó hosszú zippzár (a felső oldalánál legalább 5 cm-rel legyen hosszabb) két széléhez hozzávarrjuk az anyagot, amiből az oldalát készítjük...

... olyan módon, hogy a bélést is belefogjuk a varrásba. Így azt már külön nem kell hozzáöltenünk.

Lemérjük körben az előlapot és kiegészítjük egy steppelt csíkkal a zippzárt erre a hosszúságra, majd ebből egy "karikát" varrunk. A mérést lehetőleg pontosan kell elvégezni, mert különben nehéz lesz hozzávarrni az elő- illetve hátlaphoz. Legegyszerűbben egy zsinórral tudjuk körbemérni, amit aztán a centin ellenőrzünk, vagy egész egyszerűen erre a méretre vágunk.
A varrott szélét egy bélésanyaggal eldolgozzuk, hogy belül se látsszon varrás. Nyugodtan varrjuk le a zippzár elejét és végét, amit aztán ki is vághatunk, mert így szebben el lehet dolgozni.

Készen is van az oldala.

Most hozzágombostűzzük az előlaphoz körben, közbefogva egy ferdepántot, amivel el fogjuk majd tisztázni a varrást. Ezt érdemes akkor is megcsinálni, ha a varrást belül hagyjuk, mert így szebb lesz. Én most kipróbáltam ezt a variációt, hogy kívülről dolgoztam el ferdepánttal.

Az egyik oldal felvarrása után a másikat és a helyére tűzzük és körbevarrjuk. Én elkövettem azt a hibát, hogy nem varrtam rá egy kis fogantyút, pedig nagyon praktikus és erre kimondottan kell is. A zippzár alá lehet tenni mindkét oldalra, mielőtt összevarrjuk az oldalát, vagy ennél a fázisnál is keresztbe, szintén a zippzár alá. Legközelebb én sem fogom kihagyni belőle.

Ezek után én kézzel szoktam eldolgozni a ferdepánt szabad szélét, mert így szebben oda tudom varrni. Aki nagyon ügyes, az persze géppel is megteheti - pláne a belső széleken. Könnyebb odavarrni a széleket, ha teljes szélességben kinyitjuk a zippzárat.

Miután a pántokat körben megvarrtuk, kész is.

Most már csak egy apró kis díszítés a zippzárra: két mini jo-jo.

Ugye, hogy nem is olyan ördöngösség?

Már lelki szemeim előtt megjelent ez a fazon kerekben, különféle külső és belső zsebecskékkel... Biztosan fogok még ilyen készíteni, próbáljátok meg Ti is!

24 megjegyzés:

Clinique-Bogi írta...

A közepéig oké voltam, onnantól kínai, de már csak 1 hét és varrótanfolyamra járok. :-DDD

Edige írta...

Neked megmutatom...

Judilla írta...

Szuper lett!! A színei is nagyon jók.:)
Ezt a fajta megoldást nagyon szeretem, mert valóban nagyon sok fazonban lehet megcsinálni.

enigma írta...

precíz munka precíz leírása....nagyon köszi, talán egyszer lesz merszem ilyemibe fogni...

Ibcsy írta...

Nagyon jó lett, és köszi hogy tutorialt is adtál:-)
Profi vagy a neszi varrásban!!

Endy írta...

Nèzve a leìràst a kèpekkel, megjon az ember kedve, hogy kipròbàlja!

Naomi írta...

Csodás lett a nesszeszer! Csodás leírást adtál hozzá! Köszi..köszi...köszi!!! :D

Tuti biztos hogy kipróbálom.... :D

Kicsiny Györgyi írta...

Ez nagyon csábító, köszi a pontos-gondos leírást, lehet, nekifogok magam is. Nagyon szép lett a tied, gratula.

Timici írta...

hát ezért is! szeretek Hozzád jönni olvasgatni, mindig meghozod a kedvem a varráshoz:o) köszönöm!
Ma mondjuk egy kevésbé izgalmas, de annál hasznosabb dolgot varrtam:oviszsákot a nagyfiamnak:o) hamarosan viszont nesziket fogok,:o)nem pont ilyenre gondoltam, de még az is lehet, hogy kipróbálom, köszi szépen a szuper leírást és a foókat:o)nagyon szépen varrsz, gratula!

Kriszti írta...

Nagyon jó lett a "probálkozás"-od. Gyűjtöm a bátorságot én is a varráshoz. Megkérdezhetem hogy fehérváron hol érdemes flizt és bélést keresni? Mostanában sajnos csak célirányosan jutok be a városban...

Monika írta...

Húú,nagyon -nagyon szép lett!!!
Örülni fog az anyukád!
És micsoda precíz leírás,én is köszönöm!!!

Edige írta...

Köszönöm mindenkinek...
Kriszti, én a Sziget utcai boltban szoktam a flízt venni, általában van nekik többféle. Ott néha egész jó kis anyagokra is lehet bukkanni. Szemben vele pedig egy rövidáru bolt van, zippzár és szalagok, gombok beszerzésére. Érdemes még a Vértanu utca elején lévő boltot is felkeresni, mert ott is elég nagy a választék.

Barbi írta...

Nagyon klassz lett! Anyukád biztosan odavolt! Nekem más szabásmintáim vannak, de ez is nagyon tetszik! Nagyon ügyesen beszegted, nekem az mindig nehezen megy!

Névtelen írta...

Nagyon szuper lett a táskád! Igényes kidolgozás, és részletes leírás! Gratulálok, ügyes vagy.

Bnorka írta...

Gratulálok! Nagyon köszi a leírást. Én kb. a közepéig követtem lelkesen, hogy mindjárt hozzá is fogok. Aztán már láttam, hogy elég nagy munka ez. Nem csoda, olyan szép! Még gyűjtöm az erőt :)

Monika írta...

Edige! Csak nem földik vagyunk? Fehérvári vagy???:))

Edige írta...

De igen, fehérvári vagyok. Ezek szerint nem is lakhatunk messze egymástól.

katafolt írta...

Jó kis tutorialt készítettél,gratula!
Beküldhetnéd a hunpatchhoz :-)

baboo írta...

nagyon hasznos a leírás, valamikor biztosan sort kerítek rá, hiszen neszesszerből és táskából sohasem elég! :D
és nagyon szép a megvalósítás is, gratula!

Edige írta...

Erről a hunpatch-ról most hallok először... Mi is az?

Kriszti írta...

Köszi Edige!

Legközelebb, ha lesz egy kis időm körülnézek.

bruercsi írta...

Nagyon jópofa! Külön köszönet a nagyon jó leírásért!!

katafolt írta...

:-)
http://www.hunpatch.com/
az indexen olvastam,hogy szívesen látják a jó,magyar nyelvű lépésről-
lépésre leírásokat...

Melinda írta...

Ismét szépet és praktikus dolgot alkottál!Köszi a részletes leírást..nekem a zipzár és a ferdepánt varrása kínai, lehet,hogyha csinálnám rájönnék...de bele se mertem még ilyenbe kezdeni:))