2009. január 30., péntek

Egy kis kényeztetés

Méghozzá meggyes máklepény fomájában. Gondolom, hogy a receptre is sokan kíváncsiak lesztek...

MEGGYES MÁKLEPÉNY

HOZZÁVALÓK: 20 dkg vaj, 18 dkg porcukor (én kristálycukrot szoktam bele tenni), 5 tojás, 1 vaníliás cukor, 10 dkg darált mák, 16 dkg liszt, 25 dkg kimagozott meggy, reszelt citromhéj, fahéj
A vajat a porcukorral habosra keverjük, az egész tojásokat egyenként hozzáadjuk. (Kész főnyeremény, hogy nem kell külön pepecselni a fehérjével.) Utána jöhet bele a darált mák, az ízesítők - citromhéj, fahéj - és végül a liszt. Kikent tortafomába vagy tepsibe simítjuk, tetejét megszórjuk a meggyel. Forró sütőbe toljuk, majd 5 perc múlva a hőfokot mérsékelve 40-45 percig sütjük. Ha kihűlt, szeleteljük.
Na, ez nem jött össze a végén, mert már langyosan nekiestünk. :-)
Kényeztessétek magatokat Ti is egy kicsit!!!

8 megjegyzés:

bruercsi írta...

Hú ez több, mint kísértés!!
Szép lett a háttered!
Gyere, írjunk együtt! :)

Szilvi írta...

Imádom a mákos sütiket, ezt a receptet nem ismertem,el fogom készíteni holnap a bableves mellé.

Timici írta...

nagyon ígéretesen néz ki, van is itthon hozzá minden, de lenne egy kérdésem: a meggyet nem szoktad lisztbe vagy cukorba forgatni hogy ne süllyedjen le az aljára?
sajnos nekem a meggyes sütik sosem sikerülnek igazán:( nem tudom miért, kivéve a meggyes muffin:o)

Edige írta...

A mákos süti nálunk is nagy kedvenc, mindenki szereti. Ez a recept pedig az én egyik kedvencem, mert minden van benne, amit szeretek: savanykás meggy, aromás vanília és citromhéj, meg persze mák.
Mi kell ennél több?

Edige írta...

Timici: Eredetileg úgy van a receptben, hogy két réteg tészta közé kell szórni a meggyet, de úgy nagyon lesüllyed az aljára. Inkább a tetejére szórom, akkor éppen jó lesz, marad a tetején is és középre is kerül néhány. Nagyon le szoktam csöpögtetni, hogy egy picit se maradjon nedves. Végső esetben meg lehet egy kevés lisztben is forgatni, de úgy még nem csináltam.

Timici írta...

Edit köszi, mindenképp kipróbálom:o)
a férjem is nagyon szereti a meggyes sütiket, én meg a mákos dolgokat(guba,bejgli,tészta) a fiúknak meg mikor mi jön be, letesztelem ezt is;o)

Ibcsy írta...

Hmmm.., nálunk mindkettő menő. A mák is és a meggy is. Köszi, mindenképp kipróbálom:-)

Abile írta...

Nagyon jól néz ki és biztosan nagyon finom is. Köszönjük a receptet.