2008. december 30., kedd

Hímzős nesszeszer lépésről-lépésre

Idén - nem túl nagy fantáziáról téve tanubizonyságot - a már korábban bemutatott hímzős nesszeszerből készítettem pár darabot ajándékba. Egyedül Bogit avattam be, mert az ő véleményét kértem ki, hogy szerinte odaadható-e egyáltalán.
Ő találta ki, hogy neki is készítsek egyet, de az legyen dinnyés. Így született meg ez a kis szelet dinnye, aminek a készítését lefotóztam, hátha valakinek szintén elnyeri a tetszését.
Szóval: a kiindulás két nyújtott félkör, amit kettévágunk olyan módon, ahogy a mellékelt fotó mutatja. Fontos, hogy a varrásráhagyásról ne feledkezzünk el!

Aztán ezeket összetűzzük...


... és összevarrjuk.

A két felet is egymáshoz gépeljük az egyenes oldaluknál.

Így néz ki, miután szétvasaltuk a varrásráhagyásokat.

Most bejelöljük a magocskák helyét illanófilccel, ha van...

... és egymás után kihímezzük.

Kiszabjuk a belső anyagot.

Tetszés szerint zsebeket és egyéb dolgokat helyezhetünk el a belsején a funkció szerint.


Készítünk egy gomboláspántot. Egy anyagcsíkot először félbe vasalunk...

... aztán mindkét oldalát a felezővonalhoz hajtjuk, majd így is összehajtjuk, hogy a vágott szél belülre kerüljön, és levasaljuk.

A nyitott szélén végiggépeljük...

... aztán kettéhajtjuk, szintén legépeljük a látható módon.

A színére tűzzük...

... és a belső anyagot is hozzátűzzük, ha szükséges, akkor flízzel béleljük.

Ferdepántot tűzünk rá körben...

...

... és legépeljük.

A belső szélén kézzel dolgozzuk el.

Íme, készen is vagyunk.

Gombot varrunk rá és nagyon örülünk, hogy ilyen ügyesen elkészítettük!

Itt van készen, a többi aprósággal egyetemben. Nina és Cherry is hasonló nesszeszert kapott, de azokat elfelejtettem lefotózni. Ha ellátogattok a blogjukba, akkor ott megnézhetitek.
B.U.É.K. mindenkinek!

23 megjegyzés:

Szentpyr írta...

kedves tőled, hogy megosztottad velünk ezt a klassz darabot, nagyon jópofa, bár az én naaagy varrótudományommal nem merek nekifogni:D! azért jegyzem..., hátha egyszer...:).

ercsu27 írta...

Nahááááááát! :-O :-D Nagyon klassz!
És ahogy összeválogattad a hozzávalókat! Valaki nagy dinnyerajongó felétek! :-)

Timici írta...

először is hatalmas gratula, mert csúcs szuper lett ez a dinnyés darab is, másodszor nagy köszönet a tutoriálért, én tuti csinálok egyet, csak hogy lássam, hogy sikerül. kérdésem is van: flízt nem tettél bele?

zazálea írta...

A másik kettő milyen gyümölcs volt? Azokról nincs fotó? Nagyon édes...te meg ügyes...:)

KicsiKató írta...

Dejóó!

Köszönjük a leírást és a sok fotót:))

BÚÉK:)

beszand írta...

Azt a mindenit, de jó lett! Nagyon tetszik! Gratula, és BÚÉK!

Abile írta...

Nagyon köszönjük, hogy gondoltál ránk is készítés közben és készítettél fázisfotókat. Én biztosan kipróbálom!
BÚÉK!

katafolt írta...

Nagyon jó ötlet,pontos és jól követhető a leírás.Grat!

Edige írta...

Jaj, Timici, dehogy nem tettem bele flízt! A képek alapján írogattam és teljesen elfelejtettem, de javítom is rögtön a leírást. Köszi, hogy szóltál...

Barbi írta...

Tök jó, hogy feltetted a lépéseket! Köszi! Tetszik, hogy dinnyeszelet a mintája! A meglepik is csodásak lejjebb! Boldog új esztendőt!

baboo írta...

Egész más hangulatú lett így a kis hímzős neszi, olyan bohókás, nagyon tetszik! És köszi a leírást is, talán, egyszer... ha elég bátorságot gyűjtök hozzá! :)

SzErika írta...

A "zöldfülű " kezdők nevében, köszönöm a részletes leírást. ::))

Sofie írta...

Nagyon köszi a leírást, szeretném majd én is kipróbálni!
Nagyon boldog új esztendőt kívánok Neked!

Julcsi írta...

De jó lett! Az külön tetszik, hogy minden dinnyés:-) Jól látom, a lila csoki is?
És még egy kérdés: A varrásra az elején miért van szükség? Nem lehet egy darabból megcsinálni?

Edige írta...

Julcsi: Természetesen egy darabból is meg lehet csinálni. A varrásra csupán azért volt szükség, hogy még inkább dinnyére hasonlítson. Ha egy darabból készíted, akkor lehet applikációval díszíteni, vagy egy elkészült blokkot a kívánt méretre szabni.

Patrimama írta...

Kedves Edit! Boldog új évet kivánok neked és a családodnak,sok szeretettel:) Panni.

Tündérke írta...

Boldog új évet kívánok!

lomaquilt írta...

Köszi a leirást, nagyon érdekes!
BUÉK!

Jucus írta...

Nagy köszönet ezért a szuper fotóriportért! Boldog új esztendőt Neked is!

Timici írta...

Edit, köszi, akkor jól sejtettem, hogy azért nem árt bele a flíz;o) én is érdeklődnék, hogy a szivecske alakú kagylós micsodák hol szerezhetők be? köszi:o)

bruercsi írta...

Nagyon klassz lett! Remélem nem bánod, feltettem az ötletbörzémbe.
BUÉK! Erika

Zsófi írta...

szuper ez a dinnye! és nagyon jó és precíz a leírás is... jó lenne egyszer elkészíteni:) köszönöm!

Dia írta...

Szia Edit!
én egy kis technikai segítséget szeretnék kérni. Még soha nem dolgozztam ferdepánttal. Ha esetleg van róla fényképes "beszámolód" tudnál nekem az e-mail címemre küldeni?
Előre is nagyon köszönöm.
Dia